نت سنتور

برای آشنایی با نت سنتور مطلب زیر را مطالعه فرمایید.

نت سنتور از لحاظ نوشتاری با سازهای سنتی دیگر تفاوت آنچنانی ندارد. فقط ممکن است علامت‌های مضرابی نویسندگان مختلف در کتاب‌های گوناگون با هم فرق کنند. برای آشنایی بیشتر با این علامت‌های مضرابی به مطلب تکنیک‌های سنتور نوازی مراجعه کنید.

به طور مثال نت نویسی کتاب‌های استاد پایور با استاد اردوان کامکار اندکی تفاوت دارند، که با مقداری تمرین خواهید توانست بر آن‌ها تسلط پیدا کنید.

شما به عنوان یک نوازنده‌ی سنتور باید سعی کنید بر نت نویسی و خوانیِ همه‌ی استادهای بزرگ سنتور همانند سماعی، پایور، مشکاتیان، اردوان کامکار و... تسلط داشته باشید.

 

نت فیلم سنتوری و آهنگ‌های مختلف

ممکن است شما دوست داشته باشید که بعضی از آهنگ‌های معروف و غیر ایرانی را با سنتور خود بنوازید، این مدل سنتور نوازی شاد و غمگین تنوع خوبی برای شما خواهد بود. در ابتدا باید کوک آهنگتان را تشخیص دهید و سپس می‌توانید سعی کنید نت آهنگ مورد نظر را گوشی پیدا کنید (با دقت زیاد آهنگ را چندین بار به صورت بخش بخش گوش کنید)، همچنین اگر موفق به این کار نشدید ممکن است با جستجو در گوگل نت آن را پیدا کنید (توجه کنید نت آن می‌تواند برای سازهای دیگر نوشته شده باشد.). برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مطلب سنتور نوازی و آهنگ‌های پاپ مراجعه کنید.

برای آهنگ‌های که نواختن آن‌ها ساده نیست و پاساژ، دراب، ریز و تکنیک‌های زیادی دارد (مانند نت‌های فیلم سنتوری)، می‌توانید ابتدا به صورت ساده نت آن را پیدا کنید و سپس آن را با افزودن تکنیک‌های مختلف کامل کنید.


*
*
*
 
Retype the CAPTCHA code from the image
Change the CAPTCHA code
در صورتی که از مطالب وب سایت ما رضایت داشتید، لطفا با کلیک روی لینک زیر در سایت گوگل به ما 5 ستاره داده و نظر خودتون رو برامون بنویسید.

درج نظر و امتیاز در گوگل