مدت زمان یادگیری سنتور

یادگیری سنتور چقدر طول می‌کشد؟ این سوالیست که بیشتر هنرجویان در ابتدای کار می‌پرسند.

در یادگیری سنتور می‌توان به سه عامل بسیار مهم اشاره کرد:

  1. استعداد
  2. علاقه
  3. تلاش

 

استعداد و علاقه در موسیقی و سنتور

بدون شک یادگیری هر فن و هنری به حداقلی از استعداد و علاقه نیاز دارد. البته اگر فردی استعداد داشته باشد اما با تلاش و پشتکار تمرین نکند، در این راه موفق نخواهد شد.

 

تلاش و پشتکار در موسیقی و سنتور

فاکتور با اهمیت دیگر میزان تلاش، پشتکار و تمرین مداوم شماست. با هفته ای یک الی دو ساعت تمرین سنتور، به جایگاه قابل توجهی در سنتورنوازی نخواهید رسید و باید حداقل روزی یک الی دو ساعت تمرین را داشته باشید.

 

پس اگر این سه فاکتور را در حد قابل قبولی دارا باشید، بعد از حدود یک سال قادر به نواختن قطعه و تصنیف‌هایی خواهید بود، اما حرفه‌ای شدن در سنتور بحثی جداگانه است که علاوه بر تمرین بیشتر، نیازمند یادگیری مباحثی دیگر همانند تئوری موسیقی، سلفژ، آهنگسازی و...، اضافه بر سنتور است.

 

نکات دیگر در یادگیری سنتور

توجه کنید که مطالب گفته شده در بالا تنها مربوط به بخش هنرجو بود، بخش دیگری از پروسه‌ی یادگیری هنرجویان مرتبط با مدرس سنتور خوب است که ویژگی‌های لازم را داشته باشد. همچنین شما می‌توانید با گوش دادن به قطعات موسیقی سنتی ایرانی، تماشای ویدئوهای اساتید قدیم و جدید، شرکت در کنسرت‌ها و محافل موسیقی، علم و تجربه‌ی موسیقایی خود را بیشتر کنید.

توجه کنید تمام نکات بالا تکمیل کننده‌ی یکدیگر هستند و با انجام دادن یک یا دوتا از آن‌ها به سطح قابل قبول در سنتور نخواهید رسید.

 


*
*
*
 
Retype the CAPTCHA code from the image
Change the CAPTCHA code
در صورتی که از مطالب وب سایت ما رضایت داشتید، لطفا با کلیک روی لینک زیر در سایت گوگل به ما 5 ستاره داده و نظر خودتون رو برامون بنویسید.

درج نظر و امتیاز در گوگل