ویژگی‌های یک مدرس خوب سنتور

در آموزش سنتور، دو فاکتور بیرونی بسیار مهم هستند یکی استاد خوب و دیگری ساز خوب. در این مطلب سعی داریم تا در مورد فاکتور اول یعنی ویژگی‌های یک مدرس خوب سنتور صحبت کنیم.

دانش و تجربه استاد

یک مدرس خوب در تمام دوره های اموزشی مطالب جامعی برای ارائه به هنرجو دارد و این مسئله باعث می‌شود سرعت پیشرفت هنرجو در تمام دوران آموزش یکسان باشد.

 

داشتن تحصیلات آکادمیک

یک استاد موسیقی باید بتواند در کنار نوازندگی مباحثی مثل نت‌خوانی، سلفژ و تئوری را به هنرجویان به صورت آکادمیک بیاموزد.

 

داشتن بیان گویا

در آموزش نوع بیان مطلب از اهمیت زیادی برخوردار است تا حدی که اگر بیان مدرس گویا نباشد درک مطالب برای هنرجو مبتدی بسیار سخت و پیچیده است.

 

نوع برخورد با کودکان

در آموزش به هنرجویان کم سن سال داشتن حوصله و نوع برخورد بسیار مهم است. یک استاد خوب باید بتواند در کودکان انگیزه ایجاد کند.

 

اکول نوازندگی

شیوه قرار گرفتن پشت ساز و طریقه صحیح دست گرفتن مضراب از اصلی ترین دروس اولیه‌ای است که هنرجو باید فرا بگیرد تا در آینده‌ای نزدیک با مشکلات جسمانی روبرو نشود.

 

آموزش تدریجی کوک

برای هنرجوی که دوره های ابتدای سنتور را گذرانده، مهم است که بتواند سنتور خود را کوک کند همین دلیل آموزش کوک را از اهمیت زیادی برخوردار می‌کند.

 

آموزش بداهه پردازی و ساخت قطعه 

ایجاد خلاقیت و حرکت دادن هنرجو به سوی خلق اثر  یک ویژگی منحصر به فرد برای یک استاد موسیقی است.

 

اجرا بر روی سن

برای هنرجویانی که دوره های ابتدای سنتور را گذرانده‌اند برگذاری اجرا و گروه نوازی بسیار مهم است. این تمرینات و اجراها اعتماد به نفس کنسرت را به هنرجو القا می‌کنند.

 

شناخت ردیف دستگاهی ایران

بهترین راه برای درک مطالب موسیقی ایرانی شناخت ردیف دستگاهی است و این موضوع برای هنرجویانی که می‌خواهند موسیقی ایرانی را در سطوح پیشرفته دنبال کنند بسیار حائز اهمیت است.

 

نداشتن تعصبات

نداشتن تعصب بر روی سبک و شیوه اجرای برای یک مدرس بسیار مهم است تا هنرجو خودش بتواند شیوه مورد علاقه خود را پیدا کند.
 


*
*
*
 
Retype the CAPTCHA code from the image
Change the CAPTCHA code
در صورتی که از مطالب وب سایت ما رضایت داشتید، لطفا با کلیک روی لینک زیر در سایت گوگل به ما 5 ستاره داده و نظر خودتون رو برامون بنویسید.

درج نظر و امتیاز در گوگل