شروع آموزش سنتور

تقریباً در اغلب خانه های ما ایرانی ها یک ساز یافت می شود، به ویژه ساز سنتور که معمولاً زیر تخت ها یا بالای کمدها در حال خاک خوردن است، اما به نظر شما چرا اغلب کسانی که شروع به یادگیری این سازها کرده اند پس از مدتی دست از کار کشیده اند؟
برای شروع آموزش سنتور و یا موسیقی دو مطلب خیلی مهم است:
 
1. ساز خوب (سنتور خوب)
2. استاد خوب
 
این مسئله را بیشتر افراد به مقدار تمرین کردن یا استعداد شخص ارتباط می دهند، در صورتی که عدم کارایی سازهای ما بلای جان پیشرفت ما در کار موسیقی است. هنگامی که هنرجو مضراب زدن استادش را می بیند و صدایی که از سنتور استاد در حالی که کوک است را می شنود و سپس به خانه رفته و با سنتور ناکوک خودش می نوازد، حتی اگر قرار باشد یک تک مضراب روی یک نت بزند، با صدایی ناهنجار روبرو می شود و خیلی اوقات فکر می کند که ناتوان است و دچار عدم اعتماد به نفس شده و ساز را کنار می گذارد. شاید اگر هنگام خرید ساز این فکر کلیشه ای در ذهنش نبود که حالا برای شروع یک سنتور ارزان و بی نام و نشان می گیرم تا اگر ادامه دادم بعداً یک سنتور خوب تهیه کنم، او می توانست در آینده نوازنده خوبی شود و مسیر زندگی اش عوض می شد!!!
 
فرض کنید شما می خواهید رانندگی یاد بگیرید، اگر با اتومبیلی آموزش را شروع کنید که مثلاً دنده اش جا نمی رود و فرمانش خلاصی دارد، آیا شما می توانید با این ماشین راننده شوید؟ این خودرو را نهایتاً باید به دست یک راننده حرفه ای داد تا به تعمیرگاه رسانده شود.
در حقیقت برای شروع، شما به یک سنتور خوب نیاز دارید که کمترین مشکل را برای نوازنده ایجاد می کند، تا با خاطری آسوده به تمرین بپردازید.
تصور کنید چند سال طول کشیده تا شما تصمیمتان برای خرید سنتور را نهایی کنید و بالاخره ساز را بخرید و استاد خوب را بیابید و ثبت نام کنید، اما برای اینکه هزینه کمتری کنید یک سرمایه بزرگ و با ارزش را از بین می برید و آن چیزی نیست جز انگیزه و علاقه تان به ساز و نوازندگی!!!
 
مدتها شهریه کلاس و هزینه رفت و آمد را خواهید پرداخت و ساعتها وقت صرف می کنید اما به خاطر اشتباهی که روز اول مرتکب شده اید محکوم به شکست خواهید بود و دیگر مسئله مهم استاد خوب است، توجه کنید که هر کسی که در هر آموزشگاه یا مکان دیگری تدریس می کند صلاحیت تدریس را ندارد شما باید با سوابق و توانایی های این شخص آشنا باشید و توجه داشته باشید که در انتخاب استاد خوب و ساز خوب نهایت وسواس را به خرج دهید چون هرکدام از این دو مورد را اگر اشتباه انتخاب کنید از ادامه راه باز خواهید ماند.

*
*
*
 
Retype the CAPTCHA code from the image
Change the CAPTCHA code
در صورتی که از مطالب وب سایت ما رضایت داشتید، لطفا با کلیک روی لینک زیر در سایت گوگل به ما 5 ستاره داده و نظر خودتون رو برامون بنویسید.

درج نظر و امتیاز در گوگل