آموزش تعویض سیم سنتور روان کوک

یکی از مشکلات بزرگی نوازندگان سنتور با آن رو به رو هستند پاره شدن سیم‌های سنتور به خصوص سیم‌های زرد است که می‌تواند دلایل مختلفی از جمله زنگ زدن سیم و یا بالا بردن بیش از حد کوک داشته باشد. در زیر به شما آموزش می‌دهیم که چگونه خودتان سیم‌های پاره شده را جایگزین کنید.

تعویض سیم سنتور

از جمله مهم‌ترین علل پارگی سیم، چرخش گوشی‌های معمولی سنتور است، چون این چرخش باعث چرخیدن سیم هم شده و در نهایت منجر به پارگی سیم‌ها می‌گردد.

در سنتورهای روان کوک نیز به دلیل بالا بردن بیش از حد کوک، زنگ زدن سیم و... ممکن است یکی از سیم‌ها پاره شود. تعویض سیم روان کوک کاری بسیار ساده است و شما می‌تواند به راحتی این کار را در خانه انجام دهید. شما به سیم سنتور به طول مورد نیاز، انبر دست، سیم چین و یک میخ احتیاج دارید.

  1. ابتدا سیم را از زیر سوراخ مهره رد می‌کنیم و بالا میاوریم، یک هشت ایجاد میشود. انتهای باز سیم را یک دور به دور قسمت بلند می‌چرخانیم. دنباله‌ی سیم و خود سیم یک زاویه 90 درجه تشکیل می‌دهند، حال قسمت کوتاه سیم را حدود 2 الی 3 بار به دور خود سیم می‌چرخانیم.
  2. با استفاده از یک انبر دست کوچک، قسمتی که دور خودش پیچیده شده را می‌گیریم و به صورت نیم دور، نیم دور و در خلاف جهت یکدیگر میپیچانیم تا جایی که تراکم آن به صورت سیم‌های دیگر سازتان بشود (نه زیاد و نه کم).
  3. حالا پیچ و مهره را داخل بدنه روان کوک می‌کنیم و از روی شیار خودش رد کرده و به سیم گیرش می‌رسانیم. سیم را از زیر سیم گیر رد کرده و بالا میاوریم. با استفاده از یک سیم چین سیم سفید را از روی شیطانک می‌چینیم.
  4. گره‌‌ی آخر مانند گره‌های دیگر سنتورهاست. این گره را هم با دست و هم با استفاده از یک میخ یا مفتول می‌توانید انجام دهید (به صورتی که بخش دایره‌ای گره را از میخ رد کنید، محل گره خوردگی سیم را با استفاده از یک انبردست بگیرید و همانند گره‌ِ‌ی قبل نیم دور نیم دور و در خلاف جهت یکدیگر شروع به چرخاندن کنید.)
  5. در انتها نیز سیم را با استفاده از انبردست و ناخن شستمان جا میاندازیم.

 

امیدواریم که این مطلب برای شما سودمند باشد.


*
*
*
 
Retype the CAPTCHA code from the image
Change the CAPTCHA code
در صورتی که از مطالب وب سایت ما رضایت داشتید، لطفا با کلیک روی لینک زیر در سایت گوگل به ما 5 ستاره داده و نظر خودتون رو برامون بنویسید.

درج نظر و امتیاز در گوگل