پژوهشی دیگر از پژوهشکده سنتور: چگونه می‌توان در یک اتاق به طور همزمان چند سنتور را کوک کرد؟

در کارگاه‌های سنتور و مکان‌های پر سر و صدا یکی از دشوارترین کارها کوک کردن سنتور است، زیرا مسئولین کوک (مثلا 4 نفر) باید به طور همزمان سنتورها را کوک کنند و هرچقدر هم که آن‌ها حرفه‌ای باشند و در کار خود تبحر داشته باشند، ترکیب شدن صدای این 4 سنتور باعث می‌شود دقت کوک کردن آن‌ها و تشخیص صدای سنتورشان توسط تیونر، پایین‌تر بیاید. برای حل این دو مشکل راه حل‌هایی ارائه کردیم.

عدم تشخیص صدای سنتور شما توسط تیونر

یکی از راه حل‌ها برای حل این مشکل استفاده از پیکاپ است، اما پیکاپ نمی‌تواند به دقت شنوایی و افزایش تمرکز شما کاری انجام دهد و فقط وظیفه‌ی دریافت صدای بهتر از سنتور را انجام می‌دهد. پس راه حل برای مسئولین کوک چیست؟

 

راهکار اول: استفاده از اتاق‌های مجزا

راهکار اول برای حل این مشکل استفاده از اتاق‌های مجزا و آکوستیک است که این راهکار با توجه به تعداد نفرات بالای کوک کننده‌های مثلا پژوهشکده سنتور، عملا غیر کاربردیست، زیرا فراهم کردن بیشتر از 3 اتاق (آکوستیک) فقط برای بخش کوک هزینه مالی و فیزیکی بالا و دردسرهایی بسیار دارد. به علاوه این روش برای مسئولین کوک نیز بسیار سخت خواهد بود، زیرا آن‌ها ملزم می‌شدند که تمام روز را به تنهایی در اتاق به کوک کردن بگذرانند، پس به دنبال راهکاری دیگر گشتیم.

 

راهکار دوم و تحقیقات پژوهشکده سنتور

در پژوهشکده‌ی سنتور پس از تحقیقات و آزمون و خطاهای بسیار با ایجاد تغییراتی در تیونر، توانستیم سیستمی طراحی کنیم تا از هزینه‌های اضافی اتاق‌های مجزا و اذیت شدن مسئولین کوک بکاهیم. این سیستم به شما کمک می‌کند که صدای سنتور را بیشتر و بهتر و صداهای اطراف و اضافی را کمتر بشنوید. طراحی این سیستم به گونه‌ایست که صدای سنتور از طریق سیمی به تیونر و سپس به هدفونی که روی گوش می‌گیرد، منتقل می‌شود و پیکاپ فقط صدای سنتور شما و نه محیط را دریافت میکند و این صدا به صورت همزمان هم توسط تیونر تشخیص داده می‌شود و هم از طریق هدفون به گوش شما وارد می‌شود. به علاوه امکان کم و زیاد کردن صدای هدفون نیز وجود دارد.

 

سازنده‌های دیگر چگونه می‌توانند به این سیستم دسترسی پیدا کنند؟

شما با مراجعه به پژوهشکده سنتور می‌توانید این تیونر تغییر داده شده را آزمایش و تهیه کنید.

 

 


*
*
*
 
Retype the CAPTCHA code from the image
Change the CAPTCHA code
در صورتی که از مطالب وب سایت ما رضایت داشتید، لطفا با کلیک روی لینک زیر در سایت گوگل به ما 5 ستاره داده و نظر خودتون رو برامون بنویسید.

درج نظر و امتیاز در گوگل