آیا هنگام خرید، زیبایی سنتور برای شما معیار است؟

در این مطلب سعی می‌کنیم معیارهای خرید سنتور از دیدگاه شما و درستی یا نادرستی آن‌ها را بررسی کنیم. شما سنتور و یا سازهای دیگر را چگونه خرید می‌کنید؟ آیا از طریق سایت و به صورت اینترنتی آن را سفارش می‌دهید و درب منزل تحویل می‌گیرید و یا حضورا ساز خود را از بین چند ساز انتخاب و خریداری میکنید. در حالت دوم شما هنگام انتخاب از بین چند ساز، به چه معیارهایی توجه می‌کنید؟

اهمیت زیبایی سنتور

قطعا در وهله‌ی اول صدای ساز اهمیت دارد. اما در کنار صدا، جایگاه زیبایی سنتور را نمی‌شود نادیده گرفت. سازهایی مانند تار، سه‌ تار، کمانچه و... در کنسرت‌ها به صورت کامل دیده می‌شوند و بینندگان کل ساز را از رو به رو می‌بینند، اما در کنسرت‌ها از ساز سنتور فقط پیشانی آن مشخص است، بنابراین یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب ساز، زیبایی کل سنتور و به خصوص پیشانی آن، با توجه به سلیقه‌ی نوازنده است.

سنتور زیبا و با کیفیت، ارزان یا گران؟

 مسلما در جای جای جهان، هرکالای باکیفیتی، ارزان نخواهد بود. این برای خرید سنتور نیز صدق می‌کند. بیشتر سازهای زیبا از لحاظ صدا و ساختاری نیز کیفیت بالاتری دارند، زیرا قطعا سازی که کیفیت ساختاری و صدادهی خوبی ندارد، هزینه‌ای هم برای زیبایی‌اش نخواهد شد، اما برعکس سازنده‌ای که برایش کیفیت صدا و ساختار ساز اهمیت دارد، به همان اندازه نیز برای زیبایی‌اش زمان و هزینه صرف می‌کند. به طور مثال زیبایی سازهای گوهر و الماس در مقایسه با سازهای آرزو قابل مقایسه نیست.

وجه تمایز سنتورهای گوهر و گوهر ویژه با دیگر سنتورها

در جهت زیبایی و تفاوت ظاهری با دیگر سنتورها، گوشیهای روان کوک سنتور گوهر و گوهر ویژه با طلا آبکاری شده اند. رنگ پیشفرض و پیشنهادی ما برای سنتور گوهر ویژه با توجه به چوب‌های استفاده شده برای این سنتور، قهوه‌ای متمایل به تیره است اما اگر سلیقه‌ی شما قهوه‌ای روشن است می‌توانید هنگام ثبت سفارش این مورد را ذکر کنید. توجه کنید تجربه نشان داده است که هر چه دست سازنده را در این موارد باز بگذارید، او بهتر و راحت‌تر می‌تواند سنتور مد نظر را ساخته و تقدیم شما کند. شما هنگام خرید ساز گوهر ویژه می‌توانید پیشانی سازتان را ساده و یا با طرح طبیعی چوب سفارش دهید.

 

 


*
*
*
 
Retype the CAPTCHA code from the image
Change the CAPTCHA code
در صورتی که از مطالب وب سایت ما رضایت داشتید، لطفا با کلیک روی لینک زیر در سایت گوگل به ما 5 ستاره داده و نظر خودتون رو برامون بنویسید.

درج نظر و امتیاز در گوگل