آیا میز سنتور در سنتورنوازی شما تاثیر دارد؟

تا به حال برایتان موقعیتی پیش آمده که قطعه‌ای را که کاملا روان هستید و به خوبی آن را اجرا می‌کنید را بخواهید جایی اجرا کنید که میز سنتور ندارند؟ همان‌طور که احتمالا همه‌ی شما تجربه همچین موقعیتی را داشتید به خوبی می‌دانید که نخواهید توانست قطعه را آن‌ طور که باید و شاید اجرا کنید، زیرا در صورت نبودن میز مناسب و یا نشستن روی زمین، هنگام نواختن تسلط کافی نخواهید داشت.

 

ویژگی‌های یک میز سنتور استاندارد چیست؟

میز سنتور استاندارد، میزیست که ارتفاع و شیب آن قابل تنظیم باشد، صفحه‌ی آن از جنسی باشد که روی ساز شما خط نیاندازد، محلی برای قرار گرفتن نت و کتاب‌های شما داشته باشد (پوپیتر)، قابلیت تا شدن و حمل آسان را داشته باشد تا هنگام کنسرت‌ها و اجراها، نوازنده را با مشکل مواجه نکند، هنگام نوازندگی نویز و صدای اضافه ایجاد نکند، ابعاد آن متناسب با سنتور باشد، سنتور روی آن لق نزند و در آخر هم زیبایی میز را نیز نباید فراموش کرد.

 

انواع میز سنتور

هم‌اکنون انواع میزها با قیمت‌ها و مشخصات متفاوت در بازار وجود دارد. شما باید با توجه به فاکتورهای بالا میز مناسب خود را پیدا کنید.

در دی ماه سال 1398، گروه ساز ژوست و سیاوش کامکار، با همکاری انجمن علمی دانشکده مهندسی مکانیک، مسابقه ای تحت عنوان طراحی و ساخت میز سنتور برگزار کرد. در این مسابقه افراد طرح‌های خود را ارسال کردند و سه طرح به عنوان برنده انتخاب شد.

 

مشکلات میز سنتور نامناسب

نبودن هریک از فاکتورهای بالا برای نوازنده دردسر آفرین خواهد بود. به طور مثال میزی که قابلیت تنظیم ارتفاع نداشته باشد، برای اشخاص با قدهای خیلی بلند یا کوتاه، قابل استفاده نخواهد بود. در این حالت، باید به دنبال صندلی مناسب قد خود باشید و یا از صندلی پیانو که قابلیت تنظیم ارتفاع دارد استفاده کنید. مشکلی دیگر که در بالا هم به آن اشاره کردیم یک تکه بودن و جدا نشدن قطعات برخی میز سنتورهاست که هنگام جا به جایی شما را با چالش رو به رو خواهد کرد و همچنین مشکلاتی دیگر که به مرور زمان با آن‌ها رو به رو خواهید شد.

 

میز سنتور را چگونه خریداری کنم؟

حال که با ویژگی‌های یک میز سنتور استاندارد و مناسب آشنا شدید، می‌توانید میز سنتور خوب از بد را تشخیص دهید. یکی از پیشنهادهای ما برای شما میز سنتور چاووش با قابلیت تنظیم ارتفاع از 57 تا 70 سانتی متر، تنظیم شیب از 0 تا 50 درجه، دارای پایه‌ی نت، عدم ایجاد نویز و مجزا شدن قطعات جهت جا به جایی آسان است.

 

 


*
*
*
 
Retype the CAPTCHA code from the image
Change the CAPTCHA code
در صورتی که از مطالب وب سایت ما رضایت داشتید، لطفا با کلیک روی لینک زیر در سایت گوگل به ما 5 ستاره داده و نظر خودتون رو برامون بنویسید.

درج نظر و امتیاز در گوگل