4 قدم که والدین برای آموزش موسیقی و سنتور به کودکانشان باید بردارند.

والدین، با توجه به شخصیت خاص و قدرت کم ِتصمیم گیری کودکان، نقشی اساسی در انتخاب و یادگیری مهارت‌های موسیقایی و به خصوص سنتور دارند. آن‌ها درصورت انتخاب درست ساز و استاد و با کمک پدرو مادر خود می‌توانند به جایگاه قابل توجهی در موسیقی برسند. هرکودک در ابتدا باید با مشورت روانشناس مرتبط، علایق و استعدادهای خود را شناسایی کند و سپس شروع به یادگیری ساز مورد نظر کند.امیدواریم با خواندن این مطلب بتوانید فرزند خود را سنتور نوازی حرفه‌ای پرورش دهید.


قدم اول- کلاس‌های موسیقی کودک:

کلاس‌های موسیقی و کودک یکی از بهترین قدم‌هاییست که برای آینده‌ی موسیقایی فرزندان عزیزتان میتوانید بردارید. در این کلاس‌ها با ترکیب موسیقی و بازی و ایجاد فضایی شاد برای کودکان، مفاهیم بنیادین موسیقی را به شیوه‌ای قابل فهم به آن‌ها آموزش می‌دهند و ذهن آن‌ها آماده برای یادگیری سنتور و سازهای دیگر می‌شود. یکی از عوامل موفقیت نوازندگان، آموزش ارف در کودکی است. از دیگر جنبه‌های مثبت آموزش موسیقی کودک پروراندن خلاقیت است، همچنین ثابت شده است که باعث بالا رفتن هوش کودکان نیز می‌شود.

 

قدم دوم – پخش موسیقی برای کودک:

قدم دوم برای کمک به کودک شما می‌تواند پخش آلبوم‌ها و آهنگ‌های مرتبط باشد. شما می‌توانید آلبوم‌های موسیقی کودک را از فروشگاه‌های هنری تهیه کنید. حتی می‌توانید فیلم‌هایی از سنتورنوازی کودکان و سازهای دیگر را به آن‌ها نشان دهید. سعی کنید ذهن فرزند خود را از فضای آلوده‌ی موسیقی‌های بدون محتوای امروزی که بسیار هم رواج یافته‌اند، دور کنید و آن‌ها را با موسیقی اصیل ایرانی آَشنا کنید. توجه کنید که محتوای موسیقی‌ و یا قطعه‌ی سنتوری که برای آن‌ها پخش می‌کنید مناسب با سنشان باشد و آن‌ها را خسته و زده نکند.

 

قدم سوم – انتخاب ساز تخصصی:

قدم سوم انتخاب ساز تخصصی است. حال که فرزند شما به خوبی با  فضای موسیقی و سازها آشنا شده است، می‌تواند به راحتی سازش را خود انتخاب کند. به او قدرت انتخاب دهید و به هیچوجه سازی که خودتان به آن علاقه دارید را به کودکتان تحمیل نکنید.

 

قدم چهارم – آغاز یادگیری:

و اما قدم چهارم و آخر که از طرفی می‌تواند قدم اول نیز باشد. کودک شما سازش را انتخاب کرده و شروع به یادگیری آن می‌کند. شما با انتخاب استاد مناسب و تشویق کردن او باید انگیزه‌ی ادامه دادن و تمرین کردن را ایجاد کنید. توجه کنید که کلاس سنتور و دیگر سازها به طور معمول هفته‌ای نیم ساعت تا 1 ساعت است و باقی کار با شما و فرزندتان است. با بازی و هرکاری که کودکتان علاقه دارد سعی کنید درس‌هایش را یاد بگیرد و تمرین کند. اگر فرزندتان سنتور را انتخاب کرده ما می‌توانیم با معرفی استاد خوب و ارائه‌ی ساز خوب به شما کمک کنیم.

فراموش نکنید دنیای کودکان دنیای عجیب و ساده‌ایست. اگر فرزند شما به سنتور علاقه دارد، با وارد شدن به دنیایشان می‌توانید یک نوازنده‌ی خوب از او بسازید.

 


*
*
*
 
Retype the CAPTCHA code from the image
Change the CAPTCHA code
در صورتی که از مطالب وب سایت ما رضایت داشتید، لطفا با کلیک روی لینک زیر در سایت گوگل به ما 5 ستاره داده و نظر خودتون رو برامون بنویسید.

درج نظر و امتیاز در گوگل